Bjørn Berget fra Vinstra fikk fra bomselskapet Fjellinjen en faktura på bompassering i Skjæringen utenfor Bodø i Nordland. Denne passeringen skulle ha skjedd i august i fjor. Problemet er at den godeste Berget ikke var i Nordland den dagen, og bilen som ble registrert i bompasseringen, ble skrotet i 2004.

Fakturaen ble kastet

Bjørn Berget tok kontakt med Fjellinjen for å få svar på hvordan dette kunne ha seg.

– Jeg gikk inn på chatten og snakket med dem i fem minutter etter at jeg hadde fått fakturaen.  Da grublet de litt, før jeg fikk beskjed om å kaste hele fakturaen og glemme alt sammen, forteller Berget til Dølen.

I følge bomselskapet Fjellinjen så er det menneskelige feil som ligger bak denne fakturafadesen.

– Kunden har vært i kontakt med oss, vi har kansellert faktura, slettet passeringen og avtalen er avsluttet. Vi antar at dette dreier seg om feilpunch, sier Hilde Foss Christensen i Fjellinjen til Dølen.